news-details
بهداشت دهان و دندان

ارتودنس ؛ زیبایی یا درمان؟

چهارشنبه 17 آبان 1402

برخی از افراد دارای فرم دندانی نامنظّمی هستند و همواره از این مشکل رنج می‌برند. راه حلّ مشکل هم مراجعه به یک متخصّص ارتودنسی است. با این حال درصد کمی از مردم معتقدند که مراجعه به متخصّص ارتودنسی و انجام مراحل ارتودنسی (از آنجا که موجب تغییر نسبی چهره می‌شود) یک عمل زیبایی و غیرضروری است. در حقیقت این گروه انجام ارتودنسی را دخالت در کار خلقت می‌دانند، زیرا معتقدند این چهره‌ای است که خدا به آنان داده و همه چیز باید طبیعی و دست‌نخورده باقی بماند. با این مقاله همراه باشید تا بدانید هزینه‌ای که بابت قیمت ارتودنسی می‌پردازید، صرف یک عمل لوکس و غیرضروری نمی‌شود.

ارتودنس ؛ زیبایی یا درمان؟

چرا نیاز به بهترین متخصّص ارتودنسی پیدا می‌کنیم؟
شاید بهترین توضیح برای ضرورت مراجعه به یک متخصّص ارتودنسی شرح این نکته باشد که اصلاً علّت نامنظّمی فرم دندان‌ها چیست؟ همۀ متخصّصان ارتودنسی اجتناب از عمل‌های غیرضروری را توصیه می‌کنند و مانند اکثریت مردم دستکاری در چهره‌ای را که خدا ما را با آن آفریده، درست نمی‌دانند، ولی باید بدانید علّت فرم بد دندان‌ها همیشه ژنتیکی و مادرزادی نیست؛ در حقیقت فرم نامرتّب دندان‌ها می‌تواند ناشی از سهل‌انگاری و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی -که متخصّصان دهان و دندان به‌خصوص برای بعد از افتادن دندان‌های شیری می‌دهند- باشد، بنابراین باید نسبت به رفع این حالت غیرطبیعی اقدام کرد.

برخی از افراد دارای فرم دندانی نامنظّمی هستند و همواره از این مشکل رنج می‌برند. راه حلّ مشکل هم مراجعه به یک متخصّص ارتودنسی است. با این حال درصد کمی از مردم معتقدند که مراجعه به متخصّص ارتودنسی و انجام مراحل ارتودنسی (از آنجا که موجب تغییر نسبی چهره می‌شود) یک عمل زیبایی و غیرضروری است.

دندان‌ها نامرتّب باشد، مگر چه می‌شود؟
گروه دیگری معتقدند با اینکه دندان‌هایشان شاید به دلیل اشتباهاتی که انجام داده‌اند به این فرم درآمده، باز هم با همین فرم می‌توانند کنار بیایند و مشکلی با آن ندارند. باید آگاه باشید که عوارض این فرم غیرعادی دندان‌ها تنها زشت شدن نیست که بخواهید با آن کنار بیایید و به متخصّص ارتودنسی مراجعه نکنید؛ فرم نامرتّب و غیرعادی دندان‌ها موجب مشکلاتی در جویدن غذا و به دنبال آن هضم غذا خواهد شد. این درنهایت می‌تواند موجب مشکلات گوارشی متعدّدی شود که شاید جبران‌ناپذیر باشد. همچنین این فرم نامرتّب دندان‌ها ممکن است باعث شود که شما در صحبت کردن نیز دچار مشکل شوید، بنابراین مراجعه به متخصّص ارتودنسی را باید یک درمان به حساب آورد و چه بسا یک درمان پیشگیرانه که از مراجعات بعدی شما به پزشکان متخصّص دیگر جلوگیری می‌کند.

از عهدۀ هزینۀ ارتودنسی برمی‌آیم؟
حالا که ضرورت انجام ارتودنسی را متوجّه شده‌اید، باید به هر طریقی به یک متخصّص ارتودنسی مراجعه کنید و درمان خود را شروع کنید.
با روشن شدن ضرورت انجام درمان ارتودنسی و علل بروز این مشکل باید به فکر یافتن یک پزشک متخصّص باشید تا روند درمانی خود را هرچه سریع‌تر آغاز کنید و به عوارض عدم مراجعه و درمان دچار نشوید.

 

مشاورۀ ژنتیک قبل از ازدواج فامیلی و بارداری

اضافه‌وزن و چاقی؛ زنگ خطر سلامتی